- Juana M. Liceras, LarLab (Language Acquisition Research Laboratory), University of Ottawa (Canadá)
- Elena Valenzuela, LarLab (Language Acquisition Research Laboratory), University of Ottawa (Canadá)
- Alain Desrochers, uOBMRI (University of Ottawa Brain and Mind Research Institute), University of Ottawa (Canadá)
- Elisa Rosado Villegas, GRERLI (Grup de Recerca per a l’Estudi del Repertori Lingüístic), Universitat de Barcelona (España)
- Aurora Bel i Gaya, ALLENCAM (Grup de Recerca en Adquisició de Llengües des de la Catalunya Multilingüe), Universitat Pompeu Fabra (España)
- David Ingram, CLR Lab (Child Language Research Laboratory), University of Arizona State (EE.UU.)
- Eduardo Gómez Garzarán, Colegio Ave María, Valladolid (España)
- Antonio Borja García y Claire White (desde 2022), Colegio Internacional de Valladolid (España)
- Cheryl English y Jodie Lutz (hasta 2022), Colegio Internacional de Valladolid (España)
- Susana Merino Mañueco, Colegio Francisco Pino (España)
- Ángel Agúndez, Ayuntamiento de Valladolid (España)
- Soldegato Laboratorio de Ideas (España)
- Silvia Sánchez Calderón, Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas, UNED (España)
- José Vicente Hernández Conde, Departamento de Filosofía, Universidad de Valladolid (España)
- Marta Álvarez Cañizo, Doctorado en Investigación transdisciplinar en Educación, Universidad de Valladolid (España)
- Almudena Ibáñez Concejo, Cachivaches Logopedia, Valladolid (España)
antiguos colaboradores
- Susana Muñiz Fernández, Universidad de Valladolid (España) (2002-2009)
- Rocío Pérez-Tattam, ESRC (Centre for Research on Bilingualism), University of Bangor (Reino Unido) (2003-2010)
- María Isabel Parrado Román, Universidad de Valladolid (España) (2004-2008)
- Susana Perales Haya, Universidad de Cantabria (España) (2005-2013)
- Alejandro Martínez, Universidad de Valladolid (España) (2018-2019)