- University of Ottawa (Canada):
- – Two perspectives on optionality and parametric values in second language acquisition: primary language development and diachronic change, SSHRC (Social Sciences and Humanities Research Council of Canada) [RE/C: 410-2004-2034], (2004-2007). PI: J.M. Liceras.
- – Bilingualism (English/Spanish) as a first language: a case study of identical twins, Faculty of Arts Research Funds (University of Ottawa), (2000-2004). PI: J.M. Liceras.
- – The specific nature of non-native grammars and the principles and parameters theory, SSHRC (Social Sciences and Humanities Research Council of Canada) [G-2451, 410-96-0326], (1996-1999). PI: J.M. Liceras.
- – L2 acquisition of Spanish by children, adolescents and adults in classroom settings: beyond parameters, Faculty of Arts Research Funds (University of Ottawa) & Secretary of State for Multiculturalism (Canada), (1995-1996). PI: J.M. Liceras.
- University of Cantabria (Spain):
- – El inglés como lengua extranjera en el contexto escolar: educación bilingüe en primaria y secundaria, Regional Government of Cantabria (Spain) [2006UPP1004], (2006-2007). PI: S. Perales.
- Pompeu Fabra University (Spain):
- – Variación, complejidad y experiencia lingüística en la adquisición de lenguas y el bilingüismo: más allá de la división entre sintaxis e interfaces. Spanish Ministry of Science and Technology [FFI2012-35058], (2013-2015). PI: A. Bel Gaya.
- – Languages for Specific purposes: Applied linguistics, methodological approaches, and language teaching. Section 2: Corpora gathering: establishing the base-line, Spanish Ministry of Science and Technology [FFI2008-01452-E], (2008-2011). PI: L. Díaz Rodríguez.
- – El conocimiento de la morfosintaxis en la adquisición del español como L1/L2 en España y Canadá, Spanish Ministry of Science and Technology [BFF2000-0928], (2000-2003). PI: L. Díaz Rodríguez.
- – Análisis de la interlengua española de hablantes no nativos de español y de inglés en contextos de aprendizaje formal (obtención de un corpus oral para un estudio longitudinal de la adquisición), Spanish Ministry of Science and Technology [PB94-1096-C02-01], (1994-1998). PI: L. Díaz Rodríguez.